11. listopadu 2021
Rada města Roudnice nad Labem na svém včerejším zasedání projednala petici označenou „Za jednosměrnou Riegrovu ulici“. Vzhledem k závěrům odborného stanoviska jednomyslně rozhodla požadavku nevyhovět. Rekonstrukce uličního prostoru tak bude provedena dle schválené projektové dokumentace, která předpokládá zachování obousměrného provozu.
Městskému úřadu Roudnice nad Labem byla dne 18. 10. 2021 doručena petice (splňující náležitosti dle petičního zákona 85/1990 Sb., o právu petičním) označená „Za jednosměrnou Riegrovu ulici“. V petici bylo požadováno, aby se po ukončení rekonstrukce ulice stala jednosměrnou. Dle jejích autorů by tato změna přispěla ke zklidnění provozu, zvýšení počtu parkovacích míst a bezpečnému pohybu cyklistů i dětí na přechodech.
K problematice jednosměrné Riegrovy ulice bylo vypracováno Atelierem malých okružních křižovatek Ing. Petra Novotného odborné stanovisko, ve kterém takovou úpravu dopravy nedoporučuje.
„Jednosměrné ulice mají kromě výhod i vážné nevýhody. Těmi jsou tzv. závleky dopravy a také vyšší dosahovaná rychlost projíždějících vozidel. Podstata závleku spočívá v prodloužení dojezdové trasy do cíle pro rezidenty. V tomto konkrétním případě se jeho délka pohybuje v rozmezí 500 – 700 m, což při cestách každý pracovní den způsobí nárůst délky ujeté trasy o cca 160 km ročně,“ vysvětlují závěry provedené studie.
Autor přitom nezapomíná ani na zvýšenou zátěž trasy přes Karlovo náměstí, která je nejen sklonově nevhodná, ale i o 70 m delší. Při intenzitě průjezdu 5000 vozidel /24 hod by toto zdánlivě nepatrné prodloužení denně znamenalo zbytečně projetých 350 km na území města, se všemi souvisejícími důsledky v oblasti emisí a dalších vlivů automobilového provozu. V neposlední řadě by se odlehčení Riegrovy ulice (kde nedochází k překročení kapacity komunikace) dělo na úkor ostatních uživatelů dopravní sítě města a rezidentů kolem komunikací, kam by byla doprava z jednoho směru odvedena.
Dopravní situace v dané ulici byla při vyhotovení projektu opakovaně projednávána v Radě města a rovněž i v Komisi pro rozvoj. Dle vyjádření jejího předsedy projektovou dokumentaci na svém jednání řešili a zvažovali např. vedení „cyklostezky“ na úkor parkovacích stání. V připomínkách však požadavek na zjednosměrnění ulice ani návrh na posouzení této záležitosti vznesen nebyl.
Dne 9. 6. 2021 proběhlo veřejné projednání rekonstrukce Riegrovy ulice s veřejností. Tématem setkání byly práce na vodovodním a kanalizačním řadu a související omezení. Rovněž však došlo k představení a projednání plánu kompletní obnovy uličního prostoru, kdy na otázky a podněty občanů kromě vedení města Roudnice nad Labem odpovídal i projektant Ing. Josef Filip. Z tohoto setkání jasný požadavek na zjednosměrnění ulice nevyplynul. Případná změna projektu by v současnosti také mohla ohrozit jeho úspěšnou realizaci.
Rada města Roudnice nad Labem na svém včerejším zasedání petici označenou „Za jednosměrnou Riegrovu ulici“ projednala. Vzhledem k závěrům odborného stanoviska a dalším uvedeným skutečnostem jednomyslně rozhodla požadavku nevyhovět. Úprava Riegrovy ulice tak bude provedena dle schválené projektové dokumentace, která předpokládá zachování obousměrného provozu.